Vem leder dig på vägen?


adhd-dikt








De säger att du vägrar
att göra som de vill
De säger att du aldrig
är lugn och sitter still

De säger att din vilja
är starkare än stål
De säger att du trotsar
långt mer än vad de tål

De säger att du trilskas
är omöjlig och sur
De vill att du ska lyda
har ingen aning hur

Vem ser då all din drivkraft
vem ser din vakna blick
vem lyssnar på din tanke
ett flyktigt ögonblick

Vem ser att du försöker
vem lyssnar till din röst
vem orkar gå bredvid dig
vem finns och ger dig tröst

Vem leder dig på vägen
vem visar dig och lär
vem klarar att gå med dig
när inte jag finns där

Mitt hjärta vill gå sönder
när ingen kan förstå
när ingen ser det hjärta
som bara jag tycks nå
 ©JessicaMarieOlsson





2 kommentarer:

  1. Den här dikten gick in i mitt hjärta! Jag ska läsa den högt när vi har nästa kurstillfälle på skolan om NPF. (Vi har en serie av föreläsningar det här läsåret.)

    Hälsningar Kerstin, rektor

    SvaraRadera
  2. Så jättebra dikt!!!! Så precis och så enkelt så mycket beskrivs! <3

    Får jag dela med mig av den om jag uppger att du skrivit den?

    /Eva Jansson, lärare

    SvaraRadera