Jag är en sån

 


















Jag är en sån som väjer

ger plats och släpper fram

jag kliver ofta undan

blir tyst och overksam

jag är en sån som väntar

som iakttar och ser

betraktar allt omkring mig

och lär mig mer och mer


jag ser vad nån vill dölja

jag hör vad ingen sagt

jag känner uppdämd ilska

och ordets starka makt

Jag är en sån som tvekar

och bävar argsinthet

jag fogar gärna sprickor

men mest i hemlighet


jag undrar hur du ser mig

vem är jag i din blick?

vem blir jag i din tanke

i minnets återblick?

jag undrar om du ser mig

ett uns av allt mitt jag

kanhända får du känna

mitt allt en vacker dag


©JessicaMarieOlsson2022


1 kommentar:

  1. Jessica jag var gift med en sådan, vi levde tillsammans i sextiosex underbara år jag såg allt vad du skrev om det är skrämmande sant men jag fattar inte hur du kan få till det på ett sådant underbart sätt

    SvaraRadera